Jump to content

nieuwe voorversterker

Rogier
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Rogier:

je kunt em natuurlijk ook gewoon van mij lenen, ingespeelt en wel, wel een afspraak maken op de intekenlijst

:D

gr. Rogier

Je kan 'm ook over 3 weken meebrengen. Dan beluisteren we 'm samen wel bij mij ;)

Rogier,

Ik zou toch nog eens Chord bij je willen aanbevelen. Bij Mijn Hifi staat een gebruikte 3200 voorversterker volgens mij.Die kan je vast wel lenen. Ik heb er zelf een en die klinkt echt fenomenaal. Bij mij heeft hij de Sphinx Project 2 MKii opgevolgd en de vergelijking was tamelijk oneerlijk.

Veel wijsheid,

Theo

Beste Theo,

bedankt voor de tip, ik zal er dinsdag eens langsgaan denk ik. Als ie tweedehands er nog is dan. Kan het allicht eens proberen. Het nadeel is dan dat ik wel snel zou moeten beslissen.

Gr. Rogier

Beste Theo,

Ik heb al eens de geintegreerde thuis gehad van chord, en het geluid vond ik persoonlijk niet erg mooi. Tenminste, er was absoluut geen ruimtelijkheid en diepte in de weergave. Het zal vast aan de combinatie gelegen hebben met de rest van mijn set, maar die is nu wel veranderd ten opzichte van toen.

gr. Rogier

Die Chord bij Mijn Hifi staat volgens mij al een behoorlijke tijd te koop. In de etalage staan nu diverse leuke Chord apparaten. Ik was er zaterdag nog even om een paar 2de hands speakers af te rekenen die ik voor mijn vriendin gekocht heb (Dynaudio Contour 1.3). Deze heb ik eerst wel 3 weken op proef gehad. Bijzonder aardige speakers overigens.

Waarmee ik maar wil zeggen dat er geen enekele reden is tot haast als je iets thuis wilt proberen van Mijn Hifi.

Ja, die kost een behoorlijke som geld. Soms staat er een occassion te koop. Ik denk dat het te gevaarlijk voor mij is om hem te gaan beluisteren of hem thuis op proef te nemen. Mezelf kennende ga ik dan voor de bijl (als hij echt hoorbaar beter is dan mijn Chord), gaat het apparaat nooit meer terug en boek ik aardig wat spaarcentjes terug.

Geplaatst door carl:

Waarom geen buizen voortrap: er zijn er hele mooie.

Hoi Carl,

Rogier heeft al 'n Graaf hoog op zijn favorietenlijstje staan. Die bouwen buizenversterkers ;)

Het aanbod buizenVV's met balanced in-

Hai Sodeju,

Daar heb je gelijk in buizen en gebalanceerd komt niet zo vaak voor. Persoonlijk hoeft dat gebalanceerde gedoe voor mij niet. Als het niet gebalanceerd mocht zijn zou ik de Conrad Johnson 17 LS adviseren.

Groet,

Geplaatst door carl:

Daar heb je gelijk in buizen en gebalanceerd komt niet zo vaak voor.

Audio Research heeft een flink aanbod.

Als het niet gebalanceerd mocht zijn zou ik de Conrad Johnson 17 LS adviseren.

Groet,

Ik iets anders ;)

Wadia 15 rechtstreeks op je project 18 en een wadia analoog naar digitaal converter?

Je hebt gelijk, dat kan eventueel, maar ik heb de Wadia al eens rechtstreeks aangesloten gehad, en ik miste toch de drive van de voorversterker. Die voegt toch iets toe aan het geluid in positieve zin.

Bedankt voor de tip in ieder geval!

Ruud,

Audio Research heeft dacht ik 2 modellen die gebalanceerd zijn, waarvan er 1 buiten mijn budget valt. De ander hou ik als optie de ls16 dacht ik dat het was.

Gr. Rogier