Jump to content

Impulse 24

mithras
 Share

Recommended Posts

Hallo mensen,

Ik heb vrijdag bij een plaatselijke audiozaak een paar impulse 24 luidsprekers gekocht. Ik heb deze in de audiozaak met m'n eigen versterker (Rega Brio) mogen beluisteren en was meteen verkocht. De audiozaak kon me helaas weinig over de speakers vertellen. Het enige wat ik weet is dat ze van nederlandse makelij zijn en dat het een transmission line speaker is van ongeveer 8 jaar oud. Is er hier toevallig een impulse guru die me iets meer over de speaker kan vertellen.

Groetjes,

Jan

Keith Marshall was de maker / ontwerper.

Het programma bestond vooral uit transmissielijnen, kwalitatief hoogwaardig en leuk geprijsd.

De mooiste Impulse vond ik "The Imp", een waanzinnig mooi klinkende monitor. De huidige "Imp" lijkt echter helaas klankmatig totaal niet op "The Imp" van vroeger.

Ik ben nu na een paar dagen nogsteeds erg tevreden met m'n aankoop. nu ben ik niet zo heel erg goed in het omschrijven van het geluid, maar het klinkt allemaal er ruimtelijk en fris niet vermoeiend. Paranoid Andriod van radiohead kreeg ik kippevel van :) + ze zijn in nieuwstaat

Anyway thx voor de info

Ik heb verscheidene jaren met de 34 mogen spelen.

Heerlijk rustig geluidje met een hoog high end gehalte. ;)

Jammer dat ze niet zo dynamisch zijn.

Heb geen flauw idee hoe high end klinkt :D Maar dit zijn verreweg de beste speakers die ik ooit in m'n bezit gehad heb. Maar ik had hiervoor goedkope kef monitor speakers (cresta 10) en daarvoor magnat all ribbon 10p speakers.

Nou ja, ik bedoel dat de Imp's veel muzikale informatie doorgeven en tegelijk niet vermoeiend worden.

Ach, what's in a name...als 't maar lekker kllinkt naar jouw smaak.

Dan is 't OK. :)