Robbertt Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Gezocht: Iemand met een paar totem Mani 2 of iemand met een paar totem Forest luidsprekers om eens vrijblijvend bij mij thuis te beluisteren op mijn set. Ik weet het is een hele klus. Maar wie weet kan ik dan overstag gaan naar de Totem's. De set wordt dan aangesloten op een heel fraaie naimset. Ik wil het thuis horen omdat je dan het beste vergelijk hebt. In winkels en/of beurzen is al het geluid vertekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Hoi Fireman, Wat is er mis met je prachtige zelfbouwspeakers? Niet meer tevreden ? Kan ik mij moeilijk voorstellen.... Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbertt Posted 16 oktober 2006 Author Report Share Posted 16 oktober 2006 Hoi Fireman, Wat is er mis met je prachtige zelfbouwspeakers? Niet meer tevreden ? Kan ik mij moeilijk voorstellen.... Met groet, Nee, absoluut niet. Maar ik wil die lat eens n Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Okee,niets mis mee natuurlijk. Maar ik denk..... Ben benieuwd wat jij vind....als je het vind . Maar ik zou je eigen zelfbouw nog maar niet te koop aanbieden als ik jou was,want zonder speakers spelen dat gaat niet,he BTW Ben jij geweest op de laaste luisterdag in Breda en hoe was dat? Ik kon helaas niet. Vandaar de vraag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbertt Posted 16 oktober 2006 Author Report Share Posted 16 oktober 2006 Okee,niets mis mee natuurlijk. Maar ik denk..... Ben benieuwd wat jij vind....als je het vind . Maar ik zou je eigen zelfbouw nog maar niet te koop aanbieden als ik jou was,want zonder speakers spelen dat gaat niet,he BTW Ben jij geweest op de laaste luisterdag in Breda en hoe was dat? Ik kon helaas niet. Vandaar de vraag. Nee ik ben niet op de laatste luisterdag geweest. Ik moest werken. Jij hebt mijn eve's op de eerste luisterdag gehoord? Nu klinken ze beter met de juiste tweeter er weer in. Zaterdag ga ik wel naar de VAD show. Hopen dat de MANI 2 aangesloten staan. Eigen CD's mee en dan eens luisteren of ik een veel beter geluid hoor. Is eigenlijk een beetje lastig omdat de akoestiek op die beurzen niet zo goed is. Maar ik probeer daar doorheen te luisteren. BTW, verkopen doe ik niet zo gauw. Heb ze immers Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Nee ik ben niet op de laatste luisterdag geweest. Ik moest werken. Jij hebt mijn eve's op de eerste luisterdag gehoord? Nu klinken ze beter met de juiste tweeter er weer in. Zaterdag ga ik wel naar de VAD show. Hopen dat de MANI 2 aangesloten staan. Eigen CD's mee en dan eens luisteren of ik een veel beter geluid hoor. Is eigenlijk een beetje lastig omdat de akoestiek op die beurzen niet zo goed is. Maar ik probeer daar doorheen te luisteren. BTW, verkopen doe ik niet zo gauw. Heb ze immers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbertt Posted 16 oktober 2006 Author Report Share Posted 16 oktober 2006 In Breda zat die dure 70000 tweeter van scan speak er in. Nu heb ik weer de 9700 er in. Zijde zacht, niet te scherp en sprankelend detailrijk. Minder hard en fel dan die 7000. Voor de rest niet veranderd. Nouja, mijn set dan. Maar dat is niet de speaker Mijn set heeft de eve's wel open getrokken. Veel beter plaatsing, diepte en detail. Laag is krachtiger en fundenmenteler aanwezig. Je wordt je stoel echt uitgeblazen zo laag en strak gaat 'ie. Ik vind wel, en dat vind ik met elke redelijk grote speaker, dat het beste resultaat pas bereikt wordt als je 'm wat luider zet. Je voeld dan ook het geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 In Breda zat die dure 70000 tweeter van scan speak er in. Nu heb ik weer de 9700 er in. Zijde zacht, niet te scherp en sprankelend detailrijk. Minder hard en fel dan die 7000. Voor de rest niet veranderd. Nouja, mijn set dan. Maar dat is niet de speaker Mijn set heeft de eve's wel open getrokken. Veel beter plaatsing, diepte en detail. Laag is krachtiger en fundenmenteler aanwezig. Je wordt je stoel echt uitgeblazen zo laag en strak gaat 'ie. De 9700 is dat de revelator tweeter van scan speak? Die ook in hun grootste zelfbouwpakket zit.Die tweeter ken ik en die speaker ook,want die heb ik samen met een maat zelf gebouwd voor hem.Die tweeter heeft een fluwelig mooi hoog,niets scherp en fel. Ik heb altijd gevonden dat je speakers in het laag heel ver doorlopen en strak is.Zowel op de luisterdag in Breda verleden jaar en op de DDIY dag dit jaar.Verder is het ook dat je speakers er erguh mooi eruit zien en ook klinken. Ik vind wel, en dat vind ik met elke redelijk grote speaker, dat het beste resultaat pas bereikt wordt als je 'm wat luider zet. Je voeld dan ook het geluid. Moest ik om lachen bij het lezen. Want dat je graag luid speelt wist ik al en is ook herkenbaar,want ik speel ook graag luid als ik rock op heb staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbertt Posted 16 oktober 2006 Author Report Share Posted 16 oktober 2006 De 9700 is daar bijna gelijk aan. Die tweeter die jij bedoeld is de 99000. De refelator. Heel bekend door zijn schaalvormige frontplaat. Die van mij zijn vlak. Ik ben alleen dit jaar in Breda geweest met mijn speakers. Op de DIY dag in Zutphen had ik ze niet bij me. Misschien haal je een ander voor mijn eve's. Of was het nog ergens anders Dat 'ie mooi doorloopt in het laag komt o.a. door de grote trafokernspoelen die ik er in heb zitten. Rete strak en vol strak vet laag. Ik heb zo'n CD van de blue man group. Volgens mij nr. 9 op de CD "audio". Daar komt een laag in voor waardoor je echt uit je stoel geblazen wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Je heb gelijk het is de 9900 Revelator Dan ben ik in de war met Wollie speakers op de DDIY dag. Mijn geheugen laat me in de steek de laatste dagen. Zal vast de moeheid zijn,had ik van het weekeinde ook al zo'n last van Ja van die trafokern spoelen ken ik,heb ik ook in mijn B&W zitten. Die cd ken ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 17 oktober 2006 Report Share Posted 17 oktober 2006 In Breda zat die dure 70000 tweeter van scan speak er in. Nu heb ik weer de 9700 er in. Zijde zacht, niet te scherp en sprankelend detailrijk. Minder hard en fel dan die 7000. Voor de rest niet veranderd. Nouja, mijn set dan. Maar dat is niet de speaker Mijn set heeft de eve's wel open getrokken. Veel beter plaatsing, diepte en detail. Laag is krachtiger en fundenmenteler aanwezig. Je wordt je stoel echt uitgeblazen zo laag en strak gaat 'ie. Ik vind wel, en dat vind ik met elke redelijk grote speaker, dat het beste resultaat pas bereikt wordt als je 'm wat luider zet. Je voeld dan ook het geluid. Wat denk je: is het hoog in de opnames of live ook zijdezacht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbertt Posted 18 oktober 2006 Author Report Share Posted 18 oktober 2006 Wat denk je: is het hoog in de opnames of live ook zijdezacht? Effe kijken hoe ik dat op moet vatten Het hoog bij live opnames en bepaalde opname's zijn wel wat feller. Laat ik zeggen veel natuurgetrouwer. Als of het echt voor je speeld. Dan is een trompet of bekken wel fel. Maar absoluut geen sissende tonen zoals je wel eens met bepaalde tweeters hebt. Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 19 oktober 2006 Report Share Posted 19 oktober 2006 Wat denk je: is het hoog in de opnames of live ook zijdezacht? Effe kijken hoe ik dat op moet vatten Het hoog bij live opnames en bepaalde opname's zijn wel wat feller. Laat ik zeggen veel natuurgetrouwer. Als of het echt voor je speeld. Dan is een trompet of bekken wel fel. Maar absoluut geen sissende tonen zoals je wel eens met bepaalde tweeters hebt. Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Ja. Maar als je l.s. hebt die niet goedkoop sissen, maar wel scherpte en rauwheid doorgeven, zijn zondermeer goed te noemen! Je wilt niet weten hoe scherp en rauw bepaalde instrumenten live kunnen klinken.Zelfs een Hobo kan zo klinken. En een trompet hoort ook in je huiskamer te schetteren dat het een lieve lust is, terwijl violen messcherp kunnen klinken en dat dan ook bij jou horen te doen. Al die lieden die zo allergisch zijn voor scherpe randjes en dan ook alle mogelijke moeite doen om die kwijt te raken hebben een instalatie die de feiten niet weergeven als hun dat gelukt is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodooless Posted 19 oktober 2006 Report Share Posted 19 oktober 2006 Nee, absoluut niet. Maar ik wil die lat eens n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbertt Posted 19 oktober 2006 Author Report Share Posted 19 oktober 2006 Nee, absoluut niet. Maar ik wil die lat eens n Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 19 oktober 2006 Report Share Posted 19 oktober 2006 Gerucht: er komt een nieuwe Forest. Kan iemand dat hear bevestigen/ontkennen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 19 oktober 2006 Report Share Posted 19 oktober 2006 Nee, absoluut niet. Maar ik wil die lat eens n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbertt Posted 19 oktober 2006 Author Report Share Posted 19 oktober 2006 Gerucht: er komt een nieuwe Forest. Kan iemand dat hear bevestigen/ontkennen? we gaan het zaterdag vragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 19 oktober 2006 Report Share Posted 19 oktober 2006 Je hebt gelijk. Aardig onderwerp btw. Overigens is een setje Mani-2 significant duuder: naast het prijsverschil moet er ook nog een setje statieven bij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 22 oktober 2006 Report Share Posted 22 oktober 2006 Gerucht: er komt een nieuwe Forest. Kan iemand dat hear bevestigen/ontkennen? De Joenit host zei dat hij zich niet kon voorstellen dat 1 van de huidige luidsprekers in de komende tien jaar vervangen wordt. Tenzij je doelt op een volgende tuning van het huidige model. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 oktober 2006 Report Share Posted 24 oktober 2006 Quote: Ik heb zo'n CD van de blue man group. Volgens mij nr. 9 op de CD "audio". Daar komt een laag in voor waardoor je echt uit je stoel geblazen wordt. Unquote: En dat...vind ik absoluut niet mooi in een huiskamer. In een huiskamer wil ik op een normale manier kunnen luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts